26 januari 2012

Papillot met vis van de dag

Ongelofelijk hoe gemakkelijk, lekker én toch gezond zo'n papillot is. Het is dan ook Keuze Nr.1  wanneer ik op een doordeweekse avond zin heb in iets lekkers zonder veel gedoe. Het soort vis dat in de folie gedraaid wordt, hangt een beetje af van het aanbod (en de prijs) van de dag. Een stevigere, witte vissoort lijkt me in dit geval wel het meest geschikt.

- 2 witte visfilets (bijvoorbeeld: rode poon of wijting)
- glas witte wijn
- olijfolie
- reepjes paprika
- handvol kerstomaatjes
- 2 handen jonge spinazie
- peper en zout

Neem een groot vel aluminiumfolie en leg dat voor je. Schik in het midden van het vel de spinazie en leg daar een visfiletje op. Daar komen dan weer de paprikareepjes en de tomaatjes bovenop. Kruid alles goed af en besprenkel met olijfolie. Vouw nu de folie goed dicht, met uitzondering van één kant. Die opening gebruik je om de wijn je pakketje te gieten en dan sluit je alles goed af (plooi de randen verschillende keren om, om een zwembadje in je oven te vermijden). Vaak zie je dat die folie dan in één of ander kunstig vormpje wordt gedraaid maar aangezien ik hou van eenvoudig (én ik niet over de fijne motoriek beschik om te knutselen op hoog niveau) vouw ik gewoon alles in een rechthoek.

Plaats je papillot in een voorverwarmde oven op 190 ° gedurende een dik kwartier. Wanneer de folie mooi bol staat, betekent dat dat je vis klaar gestoomd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten