24 januari 2012

Hamrolletjes met knolselder

Dit hapje zag ik in een kooktijdschrift. Het is afkomstig van Gordon Ramsey. Mijn resultaat week iéts af van de beschreven presentatie maar onder het motto 'het gaat om de smaak', toch het recept.

- 6 plakken gedroogde ham (ik gebruikte cobourg maar ik denk dat het met bressaola ook heel lekker moet zijn)
- 1/2 van een kleine knolselder
- 2 eetlepels verse mayonaise
- 1 eetlepel graanmosterd
- bieslook
- peper en zout

Versnipper de knolselder (ik heb er heel lang over gedaan om met mijn mes de groente is heel fijne julienne te snijden en kwam achteraf tot het besef dat het veel makkelijker zou zijn geweest om de stukken gewoon te raspen). Roer er de mayonaise en de graanmosterd onder en meng met de fijngesneden bieslook. Kruid af met peper en zout indien je dat wenst.
Snij je ham in lange repen (dat zal zo ongeveer neerkomen op de hamsneden in de lengte in twee snijden) en leg op de onderste (korte) zijde een beetje van de knolseldersalade. Rol op.

Hier ging het dus 'mis' bij mij. Gordon slaagt er blijkbaar in om zijn knolseldersalade zo te bereiden dat hij de rolletjes fier rechtop kan laten staan. Je gasten weten natuurlijk niet dat dit de bedoeling is dus heb ik ze maar neergelegd. Rechtstaande rolletjes behoorden bij mij namelijk niet tot de opties.
Desalniettemin: een lekkere combinatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten