24 januari 2012

5 lekkere dingen uit een potje


In dezelfde rij als 'Ja hoor, na tien jaar hebben we nog altijd 5 keer seks per week' en 'Ik scheer mijn oksels om de twee dagen' staat ook 'ik als voedselminnend persoon maak alles ZELF'.

Niet dus. Ik durf beweren dat de meesten zich er al eens schuldig aan gemaakt hebben: iets kopen uit een plastieken potje, dat in een mooi porseleinen potje gieten en keihard beweren dat 'ja, je het helemaal zelf gemaakt hebt'. En terecht. Waarom zouden we ons daar schuldig over moeten voelen? Ik bedoel, denk eens aan die mensen die jaren bezig zijn met het ontwikkelen en op punt stellen van dat kant-en-klaar-product?? Hoe zouden zij zich voelen wanneer niemand hun levenswerk koopt?? Dus om te kopen en in grote hoeveelheden van te genieten:

- Houmous uit Delhaize (héérlijk met van dat voorgebakken pitabrood dat je even in de toaster steekt)
- In dezelfde categorie: zwarte olijventapende uit Delhaize
- En omdat ik nu eenmaal een pathologische verslaving heb wat betreft tapenades: de champignontapenade uit de versafdeling van BioPlanet.
- Mijn lievelingsontbijt: Vanilleyoghurt van PureBio (mmm, met stukjes-gebakken- banaan)
- De guacamolekruidenmix uit Delhaize (enkel nog te mengen onder twee rijpe avocado's en een paar druppels limoen)

Nog een noot voor het slapen gaan; de humus op de afbeelding is wel degelijk zélfgemaakt maar is geïnspireerd op het potjeuitdehlaize. De autenthiciteit van mijn product valt perfect af te lezen aan de klodders humus langs de rand die keihard aan het proberen zijn mijn vingersporen van eerdere proefsessies te verstoppen. Tjah, een goede kok proeft ALTIJD voor. (recept volgt later)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten