26 januari 2012

Zalmfilet met Thaise curry

Dit is een receptje, geïnspireerd op het een gerecht uit het kookboek van Pascale Naessens ('Mijn Pure Keuken'). Wanneer je koolhydraatarm probeert te eten (als in: geen pasta, rijst, aardappelen, brood maar natuurlijk wel groenten en fruit) dan is het vaak nogal moeilijk om gevarieerd en orgineel uit de hoek te blijven komen. Zo heb ik in aanloop van mijn huwelijk (jaja, alles in functie van The Dress) maanden aan een stuk sla en/of yoghurt gegeten tot ik dus dat boek in handen kreeg. Ik heb zeker geen aandelen in de verkoop maar het moet gezegd zijn: als je inspiratie nodig hebt voor een lekkere, koolhydraatarme, eenvoudige maaltijd, dan zit je goed bij Mevr. Naessens.

- zalmfilet (per persoon zo'n 150 gram)
- potje thaise groene curry
- half glas witte wijn
- olfijfolie
- 1 courgette
- 2 takjes mini-trostomaten

Snij je courgette in blokjes en leg ze in een ovenschotel. Besmeer je zalmfilets met Thaise groene curry en leg ze op de courgette. Schik je trostomaatjes (met tak en al) tussen de zalm en overgiet het geheel met de witte wijn. Besprenkel met olijfolie en kruid alles af met wat peper en fleur de sel.
Plaats de schotel gedurende 10 minuten in een voorverwarmde oven op 180° en daarna nog even onder de grill tot je zalm een mooi korstje heeft.

Ik had toevallig nog een courgette in de ijskast liggen en dat was best ok maar eerlijk gezegd denk ik dat het gerechtje lekkerder zou geweest zijn met wat gewokte, jonge spinazie (en de kerstomaatjes). Andere opties zo uit het hoofd zijn sojascheuten, gegrilde paprika of gewokte platte boontjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten