11 mei 2012

Foodblogevent, inzending 2: Champagnesabayon

Het is geen gemakkelijke keuze maar stel, hypothetisch, dat iemand een geweer tegen mijn hoofd zou houden en me op die manier zou dwingen om één lievelingsdessert uit te kiezen (ik zei 'hypothetisch' hé, niet 'realistisch') dan zou ik waarschijnlijk gaan voor sabayon. Er is iets aan de magische combinatie van suiker, drank en eieren waar ik helemaal verknocht aan ben (ik gok: 'drank').


Combineer het Magische Mengsel eens met aardbeien. Je zal zien wat ik bedoel.

Voor vier personen:

- 5 eierdooiers
- 3 eierdopjes champagne (of andere bubbels)
- 4 dopjes suiker (of: 3 dopjes gewone suiker en 1 dopje vanillesuiker)
- aardbeien

Klop de dooiers met de champagne en de suiker koud. Plaats het pannetje vervolgens op een heel zacht vuurtje en zet het betere arm-en polswerk in om een luchtige sabayon te creëeren.
Schik in een glas wat stukjes aarbei en giet er de warme sabayon over. Dien onmiddellijk op.

Vergeet rijstpap, I'll take sabayon met gouden lepeltjes anytime...

4 opmerkingen:

  1. Een tijd geleden dat ik voor het laatst sabayon gegeten heb. Nog nooit zelf gemaakt.
    Aangezien ik heb voorgenomen vaker de tijd te nemen om toetjes te maken gaat deze op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Brenda

    bedankt voor je reactie. Het is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk maar je moet kloppen hé. En dan komt het wel goed. Hopelijk vind je het lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Steph,
    Dank voor je 2e inzending! Leuk dat je zo enthousiast bent! Wikl je er nog even bijzetten dat het voor het Foodblogevent is?
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen