10 augustus 2012

Ik ga naar India en ik neem mee

Of correcter: mijn vrienden gaan naar India en ik vraag of ze voor mij willen meenemen:

- vanillestokjes (vergeet de uitgedroogde takjes uit de winkel. Denk: dikke, sappige, natte takken barstensvol vanillemerg)
- saffraan (plakkerige, fluorescerende draadjes)
- curry
- een rol Indiase kruiden van ongeveer 50 meter lang waaronder: chili, gember, laurier, gele mosterdzaadjes, zwarte mosterdzaadjes, koriander, komijn, laurier, kruidnagel, kardemon, anijs, steranijs, rode mosterd, nootmuskaat en kaneel.












Maar euhm, heeft iemand een idee van wat 'temrin' en 'ajwen' zijn?


 Of turmeric? 




En zo ja, wat doe je ermee?

In  elk geval op het programma de komende maanden: rijstpap met saffraan, allerhande cakes/koekjes/gebakjes met daarin een liter of wat home-made vanille-extract en véél véél exotische experimenten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten